Sprawdzone metody na pozycjonowanie lokalne

4 czerwca 2020
Efekty pozycjonowania

Twój biznes nie istnieje, jeśli nie jest rozpoznawalny na tzw. własnym podwórku. Pozycjonowanie lokalne ma na celu przede wszystkim uwiarygodnienie marki. Oczywiście zwiększa też zyski dzięki docieraniu do klientów z bliskiego otoczenia, dla których lokalizacja firmy odgrywa kluczową rolę. Pozycjonując lokalnie w Google, musisz pamiętać o kilku zasadach. Jakich?

Pozycjonowanie lokalne w Google

Na początek zarejestruj konto w Google Moja Firma. Jest to bezpłatne narzędzie. Po uzupełnieniu formularza z danymi przedsiębiorstwa będziesz musiał uwierzytelnić je przez wprowadzenie kodu, który zostanie wysłany listem na adres biurowy. SEO lokalne to proces uzupełniający ogólną strategię. Linkuj zatem między wizytówką a kanałami w social mediach i domową stroną www. Dokładnie wskaż swoją siedzibę na mapie, zamieść zdjęcia budynku i produktów. Warto też podać wskazówkę dotyczącą dojazdu do biura.

O czym musisz pamiętać?

Najważniejsze, żeby algorytmy Google potrafiły zidentyfikować Twoją markę. Dlatego na każdej stronie (Google Maps, witryna główna, social media, katalogi, fora itp.) musisz posługiwać się dokładnie tymi samymi danymi teleadresowymi. Pamiętaj, by nie zmieniać nazwy firmy, nie możesz jej skracać, ani wydłużać. Stosuj zawsze jedną nomenklaturę. Wypełniaj wszystkie rubryki, nie pomijaj NIP-u czy REGONU. Pozycjonowanie, także to lokalne w Google, w dużej mierze opiera się o dobre treści. Zamieszczaj zatem unikatowe opisy SEO – merytoryczne i poprawne gramatycznie. Rozsądnie wprowadzaj frazy kluczowe i dodawaj do nich lokalizację. Wstaw pozytywne opinie klientów. To element rankingowy robotów, który również działa perswazyjnie na internautę. 

Praca nad swoim, lokalnym biznesem
Fot.1 Rozwoju lokalnego biznesu

Jakich błędów należy się wystrzegać?

Najczęściej przy samodzielnym pozycjonowaniu lokalnym nieuwzględniane są w Google Maps pododdziały. Na stornie głównej z kolei brakuje do nich osobnych podstron. To błędy zaniżające widoczność w wyszukiwarce. Należy je niezwłocznie poprawić. Jeśli chcesz dotrzeć do konsumentów z otoczenia, stwórz wersję mobilnej witryny. Pamiętaj, że jak ktoś szuka firmy w sąsiedztwie, zazwyczaj zależy mu na czasie, często robi to w tzw. biegu, a zatem najpewniej korzysta z telefonu. Jeśli nie będziesz miał witryny i zakładki otwierającej się swobodnie w smartfonie, przegrasz rywalizację z konkurencją.  

Źródło:

  1. https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie-lokalne
  2. https://www.grupa-tense.pl/blog/samodzielne-pozycjonowanie-wlasnej-firmy-czy-to-sie-oplaca/