Pozycjonowanie stron to nie tylko treści i lokowanie linków

5 maja 2021
Pozycjonowanie stron to nie tylko treści i lokowanie linków

Od dawna pozycjonowanie strony firmy kojarzy się przede wszystkim z pozyskiwaniem zewnętrznych linków i tworzeniem różnego rodzaju treści, które mają to ułatwić. Rzeczywiście, te dwa elementy nierozerwalnie wiążą się z prowadzeniem kampanii marketingowych w naturalnych wynikach wyszukiwania, jednak poza nimi występują również inne, tak samo ważne. O jakich aspektach mowa?

Optymalizacja SEO, UX i UI

Dobra widoczność strony firmy w wynikach wyszukiwania zależy nie tylko od jakości i liczby prowadzących do niej linków oraz opublikowanych na niej treści, ale również od optymalizacji SEO i UI. Optymalizacja pod kątem pozycjonowania polega na dostosowaniu konstrukcji witryny do wymagań wyszukiwarek internetowych. Odpowiednio uporządkowana struktura, zastosowanie właściwych meta opisów i nagłówków, maksymalne przyspieszenie czasu ładowania, usunięcie ewentualnych zduplikowanych treści – to tylko niektóre aspekty, które składają się na optymalizację SEO i wpływają również na pozycjonowanie strony firmy.

Odrębną, choć równie istotną kwestią jest optymalizacja UX i UX, czyli czynników kształtujących wrażenia użytkownika. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ algorytmy wyszukiwarek przy ustalaniu rankingu biorą obecnie pod uwagę również aspekty behawioralne, które wynikają z zachowania użytkowników. Co do zasady, im więcej czasu spędza odbiorca na stronie firmy i im więcej treści przegląda, tym lepiej, bo świadczy to o jego zaangażowaniu, a co za tym idzie – o jakości witryny. Dlatego warto zainwestować w optymalizację zarówno SEO, jak i UX oraz UI. Więcej informacji o tej usłudze można znaleźć pod tym adresem.

Analityka internetowa

Pozyskiwanie linków i tworzenie treści to główne filary pozycjonowania strony firmy, jednak podstawą do ułożenia i późniejszego modyfikowania strategii związanej z SEO powinna być analityka internetowa, która obejmuje zarówno promowaną witrynę, jak i jej konkurencję. Na podstawie rzetelnych i zbieranych przez określony czas danych można dokładnie ocenić sytuację strony i efekty prowadzonych dotychczas działań. Brak analityki jest jak błądzenie po omacku, podczas gdy jej wdrożenie uzbraja Cię w światło, które pozwala szybko i bezpiecznie dotrzeć do celu.

analityka strony www

SEO PR

W budowaniu silnej pozycji w wynikach wyszukiwania pomoże Ci dobra strategia SEO PR. Metody i techniki promocji stosowane przez specjalistów od public relations pozwalają na kreowanie pożądanego wizerunku firmy, a jednocześnie wzmocnienie strony pod względem pozycjonowania. Profesjonalnie przygotowane i dobrze rozprowadzone informacje oraz materiały prasowe pozwalają na uzyskanie rozgłosu, a przy okazji linków prowadzących do witryny, co pomaga w zdobyciu wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Ofertę dotyczącą wsparcia w prowadzeniu działań SEO PR znajdziesz tutaj.

Współpraca i sponsoring

Skutecznym i wartym polecenia sposobem na wzmocnienie strony internetowej firmy pod kątem SEO jest współpraca ze znanymi osobami z Twojej branży – dziennikarzami, specjalistami, blogerami czy influencerami. Jeżeli uda Ci się ich przekonać do promowania Twojej oferty, korzyści mogą być nie do przecenienia. Współpraca musi jednak zostać dobrze zaplanowana i przebiegać w taki sposób, aby subtelnie zachęcić do Twoich usług czy produktów. Dobre efekty pod względem pozycjonowania strony firmy przynosi także sponsoring wydarzeń, klubów, organizacji czy rozgrywek, które w jakiś sposób są tematycznie powiązane z Twoją działalnością. W ten sposób wzmacniasz wizerunek przedsiębiorstwa i dodatkowo masz szansę na pozyskanie linków.