Dla wielu z nas pozycjonowanie kojarzy się tylko i wyłącznie z działaniami podejmowanymi na rzecz uzyskania jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania stron internetowych. Okazuje się jednak, że coraz częściej takie zabiegi prowadzone są również w obrębie aplikacji dostępnych na urządzenia mobilne (smartfony, tablety). Nic w tym dziwnego, ponieważ jak odnaleźć się w…
Od dawna pozycjonowanie strony firmy kojarzy się przede wszystkim z pozyskiwaniem zewnętrznych linków i tworzeniem różnego rodzaju treści, które mają to ułatwić. Rzeczywiście, te dwa elementy nierozerwalnie wiążą się z prowadzeniem kampanii marketingowych w naturalnych wynikach wyszukiwania, jednak poza nimi występują również inne, tak samo ważne. O jakich aspektach mowa? Optymalizacja SEO, UX i UI…
Nieprzestrzeganie wytycznych Google dla Webmasterów często prowadzi do nałożenia filtru algorytmicznego lub kary ręcznej. Ten pierwszy przypadek ma miejsce, gdy algorytm Google wychwyci nietypowe zachowanie na stronie, natomiast drugi przypadek – kara ręczna – jest skutkiem działań Google Quality Ratera, czyli osoby, która manualnie dokonała nałożenia kary na nasz serwis. W obu przypadkach ucierpią pozycje…
Jeśli nie ma Cię w Internecie to nie istniejesz. Powiedzenie to dotyczy to również firm. Obecnie Internet jest tak powszechny, że stał się podstawowym źródłem wyszukiwania informacji. Chcesz sprawdzić cenę urządzenia – szukasz go w Google, Ceneo, czy Allegro. Poszukujesz dobrego dentysty w Twojej okolicy – znajdziesz go na mapach Google, w katalogach biznesowych czy…