Pozycjonowanie firmy w Google – od czego zacząć?

18 czerwca 2020
Pozycjonowanie lokalne

Nie wszyscy zdają sobie sprawę, jak ważne jest pozycjonowanie firmy w Google Maps i wizytówkach. Czym są te narzędzia, jakie przynoszą korzyści i jak zarejestrować w nich swoje przedsiębiorstwo? Prezentujemy praktyczne porady, jak pozycjonować firmę.

Google Moja Firma

Jest to bezpłatna funkcja konta Google. Służy ona kreowaniu i zarządzaniu wizerunkiem. Bardzo istotne, że zakładka ta pozwala promować lokalnie i dotrzeć do potencjalnych klientów mieszkających lub działających w najbliższej okolicy. Wiele osób poszukujących usługodawcy, kieruje się czynnikiem geograficznym. Profil w Google Maps pomaga przedstawić im ofertę. Co więcej, sprzyja on budowaniu wiarygodności marki. 

Lokalny biznes Google Moja Firma
Fot. 1 Google Moja Firma

Jak założyć swoją wizytówkę?

Oprócz tego, że wizytówka jest bardzo praktyczna i przynosi wiele korzyści, a także wspiera ona ogólny proces optymalizacji witryny, jej założenie, a później pozycjonowanie stron firmy przy jej pomocy, są procesami niezwykle prostymi.

Na wstępie wystarczy otworzyć zakładkę Business w koncie Google i wypełnić formularz, podając nazwę przedsiębiorstwa, adres siedziby i e-mail, numer telefonu oraz krótką informację o świadczonych usługach, sposobie działania czy godzinach otwarcia punktu stacjonarnego. 

Kolejnym krokiem jest weryfikacja zarejestrowanego podmiotu. Żeby uwierzytelnić konto, należy wprowadzić kod. Zostanie on wysłany Pocztą do biura firmy. Może to potrwać ok. dwóch tygodni. 

Praktyczne wskazówki – pozycjonowanie firmy w Google Maps

Nie musisz być specjalistą, by poprawić widoczność swojej wizytówki. Bardzo ważne jest, żeby stosować tę samą nazwę przedsiębiorstwa w Moje Google, co na stronie firmowej oraz kanałach w social mediach. W niektórych przypadkach można dodać krótką frazę kluczową np.: „Zakład Mechaniczny”, „Studio Tatuażu”, ale tylko wtedy, kiedy brand nie jest długi.

Nie pomijaj żadnej rubryki z danymi teleadresowymi, bo strona straci swoją widoczność. Linkuj wzajemnie między Mapami a witryną www. Dobrze, jeśli przy opisie profilu zaznaczysz kategorie związane z działalnością (na wzór tagów). Uatrakcyjnij wizytówkę zdjęciami obiektu, jego wnętrza, produktów czy pracowników. Korzystnie jest zamieścić również opinie klientów. Dbaj o zdobycie obserwatorów. Jeśli osiągniesz ich co najmniej dziesięciu, zyskasz unikalny i punktowany URL. Te posunięcia służą zarówno pozycjonowaniu strony w Google, jak i pomagają budować pozytywny wizerunek firmy. 

Żródło:

  1. https://www.grupa-tense.pl/seo-starter-pack/
  2. https://www.grupa-tense.pl/blog/jak-dodac-strone-do-google-moja-firma/