Poradnik: Jak zacząć kampanię w Google Ads?

21 maja 2020
Google Ads

W jaki sposób najszybciej dotrzeć do Klienta i go pozyskać? Czy zwiększenie wizyt na stronie firmy lub sklepu przekłada się na wzrost sprzedaży? Przeczytaj nasz poradnik Google Ads i wyróżnij się na tle konkurencji. Zacznijmy od samego początku, czyli czym jest kampania i jak ją skonfigurować.

Czym są reklamy Google Ads?

Jeśli szukasz czegoś w wyszukiwarce internetowej, to po wpisaniu słowa (hasła) otrzymujesz listę różnych stron. W większości są to płatne reklamy pochodzące z kampanii utworzonych w systemie Google Ads. Mają one postać graficzną lub tekstową, a ich przekaz dopasowany jest do celów biznesowych firmy. Wśród osób zajmujących się marketingiem internetowym określane są mianem linków sponsorowanych. Mogą one wyświetlać się dla określonych użytkowników i urządzeń np. tylko na komórkach rodziców lub dla wszystkich. Kampanię można przypisać do określonego typu, który swym zakresem obejmuje:

  • sieć wyszukiwania i reklamową lub do każdą z nich odrębnie,
  • produkty,
  • wideo,
  • aplikacje.

Od czego zacząć?

Prowadzenie jakiejkolwiek działalności komercyjnej w sieci wiąże się z jej promocją. Najbardziej skutecznym sposobem jest włączenie płatnej kampanii reklamowej online. Już wiesz, na czym ona polega, dlatego w tej części poradnika o Google Ads postaramy się pomóc Ci wybrać właściwą ścieżkę prowadzącą do celu. Może nią być poprawa wyniku sprzedażowego lub wzrost rozpoznawalności Twojej marki. Na wstępie zastanów się, czy chcesz samodzielnie realizować kampanie w Google Ads, czy raczej myślisz o agencji.
W pierwszym przypadku załóż konto i spisz listę słów kluczowych, które mają prowadzić na Twoją stronę internetową. Pamiętaj, że muszą one być powiązane z treścią opublikowaną na firmowej lub sklepowej stronie. Najprościej chodzi o spójność reklamy z opublikowaną ofertą. Napisz teksty zgodnie z wytycznymi Google i określ wysokość budżetu.
Jeśli nie masz możliwości prowadzenia kampanii reklamowej we własnym zakresie, to pomyśl o fachowym wsparciu. Wówczas najlepszym rozwiązaniem jest wybór profesjonalnej agencji. Powinna ona być tzw. Certyfikowanym Partnerem Google oferującym wiedzę i doświadczenie.

Kampania reklamowa Google Ads
Fot.1 Kampania Google Ads

Zalety kampanii Google Ads

Bardzo często pojawia się pytanie, czy warto inwestować pieniądze w linki sponsorowane i jakie są z nich korzyści. Zdaniem ekspertów dobrze zaprojektowana kampania Google Ads przynosi wymierne efekty w postaci:

  • zwiększenia ruchu na stronie,
  • wzrostu sprzedaży produktów i usług,
  • wzmocnieniu pozycji na tle konkurencji.

Poza tym dane pochodzące z systemu są podstawą do analizy skuteczności Twoich działań i innych firm z tej samej branży.

Mamy nadzieję, że nasz poradnik o kampaniach Google Ads pomoże Ci w podjęciu właściwej decyzji. Życzymy samych sukcesów!

Żródło:

  1. https://www.grupa-tense.pl/reklama-ppc/
  2. https://www.grupa-tense.pl/blog/zalety-kampanii-platnych-google-ads-dawniej-google-adwords-dlaczego-warto-z-nich-korzystac/