Jak pozycjonować sklep internetowy?

2 lipca 2020
Samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego

Najprostszym sposobem na poprawę zysków w branży e-commerce jest zwiększenie ruchu na stronie. Liczba odwiedzin użytkowników zależna jest od miejsca na liście odpowiedzi wyświetlanych przez wyszukiwarkę. Jak pozycjonować sklep internetowy, by zapewnić mu dobrą widoczność w sieci?

Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy?

Jeśli strona nie figuruje wysoko w rankingu Google, szanse na dużą klikalność są bardzo małe. Nawet najlepsza oferta nie przekona klienta, jeśli ten po prostu jej nie zobaczy. Konkurencja w handlu online jest ogromna, dlatego pozycjonowanie sklepów to absolutna podstawa, jeśli zamierza się wygrać rywalizację z innymi firmami. Spraw, by internauta zauważył Twoją stronę w Google po wpisaniu frazy kluczowej, a będziesz więcej zarabiał. 

Jak dobrać odpowiednią treść na stronie?

Dobre teksty oddziałują perswazyjnie na klienta, ale należą też do elementów rankingowych wyszukiwarki. Pozycjonując sklep, warto zatem zwrócić uwagę na jakość opublikowanych treści. Muszą one dobrze opisywać dany produkt i nie mogą zawierać błędów. 

Kluczowe, by były one unikatowe. Błędem jest używanie opisów producentów, bo powstaje duplikat. Robot wychwyci to i uzna za plagiat. Strona może uzyskać minus, a nawet ręczną blokadę i zniknąć całkowicie z indeksu Google. 

Powielanie treści przy tych samych artykułach różniących się np. jedynie kolorem też szkodzi. Będzie to kolejna duplikacja. Najlepiej zatem napisać ogólny tekst na kategorię, a na podstronach z rozmaitymi wersjami tego samego przedmiotu dodać jedynie informacje o konkretnych wyróżnikach danego modelu. 

Sklep internetowy
Fot.1 Sklep internetowy

Czym jest linkowanie i jak z niego korzystać?

Zawsze pozycjonowanie sklepów internetowych opiera się na systemie poleceń, czyli zewnętrznym linkowaniu. Im więcej odnośników do danej witryny, tym więcej algorytm odbiera sygnałów, że jest ona atrakcyjna i przyznaje jej punkty rankingowe. Dzieje się tak tylko wtedy, kiedy linki pochodzą z wiarygodnych i wysoko ocenionych stron. Dobrze sprawdza się obecność w social mediach i różnych katalogach. Przekierowania ze spamu są karane.

Jak długo trzeba czekać na efekty?

Czas potrzebny na osiągnięcie zamierzonego celu jest zależny od wielu zmiennych: budżet, konkurencja, stan wyjściowy witryny itp. Rzadko zdarza się odnotowanie sukcesu szybciej niż w trzy miesiące. Zazwyczaj dobre efekty pojawiają się po półrocznej pracy, ale bywa też, że proces wymaga dłuższego zaangażowania. Co istotne – pozycjonowania sklepu nie należy zaprzestawać po uzyskaniu założonego celu. 

Efekty pozycjonowania wyświetlane w GSC
Fot.2 Efekty

Żródło:

  1. https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/
  2. https://www.grupa-tense.pl/blog/jakie-korzysci-moze-dac-ci-pozycjonowanie-strony/