Kiedyś były to jedynie internetowe pamiętniki, a dziś odgrywają bardzo ważną rolę w budowaniu świadomości marki oraz komunikacji z klientem. Dobrze zoptymalizowany blog może dać Ci ogromne możliwości i tylko od Ciebie zależy, w jaki sposób wykorzystasz zasięg, który skrupulatnie wypracowałeś. Pozycjonowanie bloga w Google opiera się o podstawowe założenia SEO. Liczy się więc przede wszystkim unikatowość treści, systematyczne aktualizacje oraz sprawne wplatanie wysoko indeksowanych słów kluczowych. Wytyczne algorytmów Google stale się zmieniają, jednak jesteśmy w stanie wyróżnić kilka niezmiennych zasad, których powinieneś przestrzegać, pozycjonując swojego bloga.
Optymalizacja tekstu
Podczas pisania postów blogowych obowiązują Cię te same reguły, co podczas tworzenia artykułów stricte marketingowych. Musisz więc pamiętać o tym, że Google pozytywnie ocenia teksty unikatowe, pisane z myślą o użytkowniku odwiedzającym bloga, którego faktycznie chcesz zainteresować swoją pracą. Pamiętaj o sprawdzeniu popularnych fraz i haseł związanych z tematyką, którą podejmujesz w nowym poście. Wplataj je w sposób naturalny do tekstu, a ocena Twojej strony z czasem wzrośnie. Nie zapomnij też o hierarchizacji treści i oddzielaniu poszczególnych fragmentów nagłówkami (H1, H2, H3), tak, by prezentować informacje w sposób komfortowy dla użytkownika. Warto również pogrubiać najistotniejsze według Ciebie frazy.
Optymalizacja zdjęć
Dobrze, aby Twój blog obfitował w tematyczne ilustracje, ale koniecznie zwróć uwagę na błąd popełniany przez wielu niedoświadczonych blogerów. Pamiętaj, że algorytmy Google odpowiedzialne za pozycjonowanie nie rozpoznają treści na grafikach. Właśnie dlatego musisz zadbać nie tylko o to, aby zdjęcia były estetycznie rozmieszczone i atrakcyjne dla czytelnika, ale też by ich nazwa na serwerze uwzględniała słowa kluczowe zgodne z tematyką posta. Tytuł pliku graficznego potraktuj podobnie jak nagłówek „H” pisanego tekstu, aby zoptymalizować go pod kątem wyszukiwania Google Grafika. Upewnij się również, by zdjęcia miały możliwie jak najmniejszy rozmiar. Ciężkie pliki mogą niepotrzebnie spowolnić ładowanie strony.

Linki wewnętrzne
Dobra nawigacja wewnętrzna ułatwi robotom Google dotarcie do kolejnych podstron Twojego bloga, jak również zachęci użytkowników do zapoznania się z innymi wpisami niż ten, na który trafili poprzez wyszukiwarkę. Szczególnie zalecane jest linkowanie śródtekstowe, a więc umieszczanie odnośników jako interaktywnych, naturalnie wtrąconych fragmentów tekstu. Nawiązuj w swoich postach do poprzednich wpisów, aby dodatkowo wesprzeć pozycjonowanie słów kluczowych.
Pozycjonowanie bloga – dlaczego warto?
Wysoka pozycja w Google jest kluczowa w celu zaistnienia w świadomości internautów. Kiedy wiesz, jak pozycjonować bloga, znacznie łatwiej będzie Ci znaleźć pierwszych czytelników. Następnie, kontynuując systematyczną pracę, możesz rozszerzyć to grono do poziomu ogromnej grupy docelowej, której możesz oferować swoje usługi lub publikować kolejne ciekawe posty i czerpać zyski z wyświetlanych na blogu reklam. SEO jest dla blogera dokładnie tak samo istotne, jak dla każdego innego właściciela strony internetowej.