Od kilku lat duże znaczenie przywiązuje się do jakości treści publikowanych na stronach sklepów i firm. Wielu marketingowców każdego dnia zastanawia się, jak poprawnie pisać teksty pod SEO? W tym artykule podpowiemy Ci, na czym polega sztuka tworzenia dobrych opisów produktów i usług. Zapraszamy do lektury.
Odpowiedni dobór fraz kluczowych
Zanim opublikujesz nową informację na swojej stronie, dobrze przemyśl jej temat. Pamiętaj, że zamieszczony pod nim tekst SEO musi z nim korespondować i być źródłem wiedzy poszukiwanej przez Twoich Klientów. Tylko przydatne informacje są wartościowe i przyciągają nowych odwiedzających. W tym aspekcie istotne znaczenie mają frazy kluczowe. Dlatego zrób listę kilku Twoim zdaniem najważniejszych haseł, które będą prowadziły właśnie do treści zamieszczonej na:
- blogu firmowym,
- stronie głównej i do poszczególnych kategorii,
- zakładki „o nas” itp.
Wybierając słowa kluczowe, zwróć uwagę na liczbę mówiącą o ich popularności. Im wyższa wartość tego wskaźnika, tym lepszy uzyskasz efekt. Umieszczając je w tekście SEO, nie zapomnij o tym, by nie powtarzały się zbyt często. Zamieść je z wyczuciem i zawsze mając na uwadze czytelnika, który nie powinien być atakowany frazami co kilka wyrazów. Zastanów się również nad tzw. frazami long tail, czyli rozbudowanymi hasłami np. w postaci pytań.
Poprawna struktura nagłówków
Zastanawiasz się, jak pisać teksty SEO, by były czytelne zarówno dla ludzi, jak i wspierały pozycjonowanie? Przede wszystkim zwróć uwagę na odpowiednie uporządkowanie całej treści. Zadbaj o chwytliwy temat, a następnie ułóż nagłówki dzielące cały opis na powiązane ze sobą fragmenty. Powinny one tworzyć strukturę śródtytułów z zawartymi w nich frazami kluczowymi i akapitów. Najważniejszy jest tytuł artykułu lub podstrony, który stanowi H1. Kolejne części tekstu SEO powinny być poprzedzone nagłówkami H2 i H3. Wszystkie te zabiegi sprawią, że Twój przekaz będzie przejrzysty i łatwy w odbiorze. Poza tym zostanie zaindeksowany przez Google jako wartościowy dla Użytkowników.

Linkowanie wewnętrzne
Dodatkowym zabiegiem jest tzw. linkowanie wewnętrzne. Polega ono na zamieszczeniu odnośników wewnątrz tekstu SEO prowadzących do innych zakładek w witrynie. Przykładowo, z wpisu na blogu możesz poprowadzić Klienta do karty produktu. W ten prosty sposób zachęcisz go do zakupu. Innym rozwiązaniem jest połączenie dwóch lub większej liczby towarów, które się uzupełniają np. farba, mydło malarskie i pędzel. To typowe działanie mające na celu podniesienie wartości koszyka. Pamiętaj również, że rozbudowanie internal linking jest jednym z narzędzi wspierających SEO.
Podsumowanie
Wiesz już, czym są słowa kluczowe i jak zamieszczać je w tekstach pisanych pod SEO. Uwzględnij również pozostałe wytyczne i zadbaj o unikalność wpisów. Powodzenia!