Ile kosztuje reklama na Facebooku?

23 kwietnia 2020
Reklama na facebooku

Prowadzisz firmowe konto na FB i chcesz promować swój biznes? Zastanawiasz się, ile kosztuje reklama na Facebooku? Jak oszacować miesięczny budżet na tego typu działania reklamowe? Zachęcamy Cię do przeczytania naszego poradnika, który został stworzony właśnie z myślą o Tobie.

Koszt reklamy na Facebooku

Na ten temat znajdziesz różne informacje w sieci i każda z nich będzie w dużym stopniu zgodna z prawdą. Wynika to z faktu, że cena reklamy na Facebooku nie jest stała i jednoznaczna. Za post sponsorowany możesz zapłacić od 5 zł do kilkudziesięciu tysięcy. Skąd tak ekstremalna rozpiętość kosztów? Przede wszystkim jest ona rezultatem rozbudowanych możliwości konfiguracji danej promocji. Elastyczność ta jest postrzegana przez marketingowców jako atut FB. Dlatego, jeśli samodzielnie chcesz zając się reklamą na Facebooku, to na początek zastanów się nad wysokością budżetu. Powinien być on mierzony w kategorii celów, które chcesz osiągnąć.

Efektywność reklamy na FB

Wskaźnikiem, który pomoże Ci w określeniu kosztów reklamy oferowanej przez Facebook, jest konwersja. Wyraża ona liczbę interakcji użytkowników FB z zamieszczonym przez Ciebie postem. Chodzi o zrealizowanie założonych rezultatów, czyli:

  • przejścia na stronę sklepu lub firmy,
  • złożenia zamówienia,
  • zapisania się do newslettera,
  • zadzwonienia do Biura Obsługi Klienta.

Reasumując, pomyśl o skali konwersji, którą chcesz osiągnąć i cenie, jaką jesteś gotowy zapłacić. Optymalną taktyką jest znalezienie kompromisu między celem a kosztem reklamy. Inną stawkę bazową zapłacisz za pozyskanie fanów, a inną za zwiększenie sprzedaży towarów lub usług. Zakładając długofalowość inwestycji w Facebooka, proponujemy zacząć od kwoty 200-300 zł.

Fot.1 Facebook Ads

Skoncentruj się na swoim celu

Pomyślne wyniki kampanii reklamowych na FB zależą od trzech zmiennych:

  • dobrze zdefiniowanego celu,
  • budżetu przeznaczonego osiągnięcie zamierzonych rezultatów,
  • czasu, który powinien gwarantować długofalowe i nieprzerwane działania.

Nazywamy to uniwersalnym przepisem na udaną reklamę w Facebook.

Podsumowanie

Wiesz już, z czego wynikają rozbieżne informacje o tym, ile kosztuje reklama na Facebooku? Dzięki temu łatwiej będzie Ci samodzielnie umieszczać sponsorowane posty lub rozmawiać o nich z agencją, z którą nawiążesz współpracę. Dziękujemy za uwagę!

Żródło:

  1. https://www.grupa-tense.pl/reklama-ppc/facebook-ads/
  2. https://www.grupa-tense.pl/blog/dowiedz-sie-dlaczego-placisz-tak-duzo-za-reklamy-na-facebooku/