Wypromowanie strony informacyjnej, ofertowej czy sklepu internetowego to proces, zajmujący sporo czasu. Osiągniecie wysokich pozycji na konkretne frazy to szereg działań ze strony firmy SEO jak i klienta.
Tak naprawdę, aby osiągnąć sukces w postaci wypromowania strony w wyszukiwarce internetowej, konieczne jest posiadanie bogatej oferty w przypadku sklepów czy wartościowego contentu na stronie ofertowej, ale to nie wszystko…
Posiadając bogatą ofertę (którą cały czas należy rozbudowywać/ulepszać) należy zabrać się za optymalizacje strony i jej pozycjonowanie. Ze względu na silną konkurencje oraz złożoność procesów pozycjonowania, przedsiębiorcy nie powinni liczyć, że w krótkim czasie uda się osiągnąć
Przedsiębiorca decydujący się promowanie strony w internecie powinien zapoznać się podstawami procesu pozycjonowania, by lepiej zrozumień ile czasu może zająć wypromowanie strony.
Czynniki wpływające na czas wypromowania witryny internetowej
BRANŻA
Branża w której działa przedsiębiorca jest jednym z kluczowych czynników, jeżeli chodzi o czas na wypromowanie witryny. Jeżeli klient działa w branży bardzo popularnej (np. sprzedaż ubrań, mebli) to czas na wypromowanie będzie zapewne dłuższy aniżeli serwis oferujący dużo bardziej niszowe produkty czy usługi w małej miejscowości.
Profesjonalna Firma SEO odróżnia trudne branże od tych łatwiejszych. Doskonale
oceni, która branża sprawi najwięcej trudności w pozycjonowaniu i będzie wymagała dużego nakładu pracy.
Dlatego warto dwa razy się zastanowić nad ofertą gwarantującą osiągniecie wysokich pozycji w krótkim czasie.
KONKURENCJA
Kolejnym kluczową kwestią jest konkurencja w internecie, a dokładnie konkurencyjność fraz na które mamy zamiar promować naszą stronę oraz typ wyników w pierwszej dziesiątce wyników.
Dobrym przykładem będą frazy związane z noclegami, gdzie pierwsze miejsca zajmują duże agregatory ofert. Pojedynczy ośrodek wypoczynkowy jest praktycznie bez szans z powyższymi stronami.
W przypadku dużej konkurencji osiągniecie wysokich pozycji na trudne wyrażenia może zająć długie miesiące a nawet może zakończyć się fiaskiem. Dobór odpowiednich wyrażeń powinien odzwierciedlać możliwości pozycjonowanej strony.
ODPOWIEDNIO DOBRANE WYRAŻENIA KLUCZOWE
Słowa kluczowe powinny zostać dobrane odpowiednio do możliwości pozycjonowanej strony. Jeżeli dla świeżo powstałego sklepu lub z mała ilością asortymentu zostaną dobrane tylko wyrażenia bardzo konkurencyjne może osiągnąć efekt zupełnie odwrotny do zamierzonego.
W powyższym przypadku warto rozpocząć od pozycjonowania większej ilości wyrażeń kluczowych ale o mniejszej konkurencyjności. Dzięki frazom typu Long tail jesteśmy w stanie uzyskać szybciej pozycje a co za tym idzie ruch i potencjalnych klientów.
Powiedzenie „Mierz siły na zamiary” bardzo dobrze sprawdza się w dobrze fraz do pozycjonowania.
ZNANA A NOWA MARKA W INTERNECIE
Bardzo duże znaczenie ma również to czy firma przedsiębiorcy jest znaną marką w internecie czy dopiero się w nim pojawiła. Jeżeli przedsiębiorca jest znana firmą w branży, to Google jest w stanie to bardzo wyłapać i pozycjonowanie konkretnych wyrażeń kluczowych może okazać się dużo szybsze aniżeli w przypadku świeżych stron internetowych.
HISTORIA STRONY INTERNETOWEJ
Bardzo dużo znaczenie ma również jak strona była prowadzona w przeszłości. Negatywna historia domeny, na której umieszczane były np treści spamowe będzie dużo cięższa do pozycjonowania niż ta z pozytywną przeszłością. Jeśli Twoja strona z różnych powodów obciążona była kiedykolwiek filtrem od Google, szybkie wy-pozycjonowanie fraz może okazać się bardzo trudne.
STRATEGIA POZYCJONOWANIA
Prawidłowa strategia to szereg działań ze strony pozycjonera, które zajmują sporą ilość czasu. Doświadczony specjalista SEO rozłoży prace na dłuższy czas, tak by działania były naturalne oraz można było zauważyć jak mniejsze lub większe zmiany wpływają na stronę i w którą stronę należy pójść pozycjonując daną witrynę.
PODSTAWY SEO
Naszym zdaniem przedsiębiorca powinien zapoznać się z podstawową wiedzą na temat SEO. Zdobyta wiedza polepszy ko-operacje między specjalistą SEO a osobą odpowiedzialną za marketing w danej firmie, co znacznie może przyspieszyć podejmowanie decyzji wpływających dotyczących strony.
Kiedy można spodziewać się pierwszych efektów z pozycjonowania?
Z naszych obserwacji wynika, że frazy pojawiają się w pierwszej dziesiątce wyników w około pół roku od rozpoczęcia pozycjonowania, Oczywiście nie jest to regułą, ze względu na wiele rożnych czynników o których wspomniano w powyższych podpunktach.
Przykład?
Frazy z mniej konkurencyjnej branży mogą zostać wy-pozycjonowane dużo szybciej niż z tej bardzo popularnej.
W przypadku bardzo konkurencyjnych wyrażeń kluczowych potrzeba co najmniej pół roku i więcej… Należy zrozumieć, że konkurencja w dzisiejszych czasach jest duża niezależenie od branży. Dlatego należy nieustannie pracować nad swoją stroną czy sklepem internetowym i być cierpliwym.